Mijn favorieten

Een kijkje in de keuken van Bakker Schoon Makelaardij

We kunnen niet zonder de binnendienst…
 
Wat is een makelaarskantoor zonder een goeie binnendienst? Nou, niet veel kunnen we verklappen ;). Zonder de binnendienst zou er weinig van de verkoop van huizen terecht komen. Daarom deze week een stukje over de ‘steun en toe verlaten’ van het kantoor Sandra, Lisette en Suzanne.


Bij Bakker Schoon Makelaardij werken we met vier makelaars: Arjan, Frank, Peter en Rob. De meiden van de binnendienst zorgen ervoor dat alle processen van de verkoop, aankoop, taxaties en alle andere werkzaamheden optimaal verlopen. Wat doen ze dan allemaal? Ten eerste worden de agenda’ s bijgehouden en gepland - héél belangrijk, want als makelaar ben je vaak buiten de deur - verzorgen ze de communicatie met klanten, leveranciers en alle andere mensen die betrokken zijn bij het reilen en zeilen van het kantoor.

Stel, een mogelijke verkoper belt naar kantoor en geeft aan dat hij zijn woning te koop wil zetten. Een verkoopindicatie noemen we dat. Hoe gaat het dan verder? Na het maken van een afspraak voor een bezoek van de makelaar wordt alle benodigde informatie verzameld. Hierbij is te denken aan de Kadastergegevens, het eigendomsbewijs en het aanmelden van de klant in het afgeschermde portaal. Het is ook heel belangrijk dat alle specifieke informatie van de klant die tijdens het telefoongesprek naar voren is gekomen goed doorgegeven wordt. Gaat het om een overlijdensgeval, om een scheiding, zijn het mensen die doorstromen naar een volgende woning… Al deze info zorgt ervoor dat we tijdens zo’n eerste bezoek goed beslagen ten ijs komen.

Ook bij het daadwerkelijk te koop zetten, in makelaars jargon “het aanmelden van een woning” speelt de binnendienst een belangrijke rol. Het contact tussen de stylistes, fotografen en de klant wordt tot stand gebracht, evenals het uiteindelijk compleet maken van de aanmelding met foto’s, plattegronden en teksten wordt gedaan. Naast een vermelding op de bekende woningsite Funda, plaatsten ze de woning ook op onze eigen website, daarnaast wordt het hele promotiepakket opgestart zoals Social Media Posts, brochures en etalage materiaal.

In het geval van nieuwbouwprojecten zijn de werkzaamheden weer heel anders. Hierbij worden onder andere Start verkoopmanifestaties georganiseerd, informatiegesprekken op kantoor ingepland, koop-/aannemingsovereenkomsten opgesteld en tal van verschillende vragen van (potentiële) kopers behandeld. En dan zijn er nog de taxaties. Deze tak van sport vergt weer hele andere processen waarbij steeds de opdrachtgever het middelpunt is en waarbij de uiteindelijke fiattering door het NWWI het eindstation betekend.

Kortom de binnendienst is de motor van het kantoor waar alle werkzaamheden omheen draaien. Op een makelaarskantoor zoals het onze is er altijd van alles te doen. Eén ding mogen we trouwens niet vergeten; De binnendienst zorgt uiteraard ook voor de gezelligheid op kantoor en dat is minstens zo belangrijk!

Zo, dat was 'm voor deze week.
Tot de volgende!